Etelä-Karjalan pienten kuntien innovaatio- ja kokeiluekosysteemin kehittäminen
← Takaisin

Bonehill Gaming – Kokemuksellista projektioppimista e-urheilusta

Skinnarilan kampuksen LAB- ja LUT-opiskelijat, Trailblazers ja Taavetin lukion opiskelijat ideoivat, suunnittelivat ja järjestivät yhdessä Bonehill Gaming -pelitapahtuman Luumäellä 15-16.2.2020, sekä reflektoivat oppimaansa tapahtuman parantamiseksi tulevaisuudessa.

Pelitapahtuma sisälsi kilpapeliturnauksia, lanittamista ja yleisöpelejä. Tapahtuma onnistui mittareiden valossa erinomaisesti. Se keräsi osallistujia paikan päälle ja verkkoon yli 600, sponsorirahoitusta 2 400 euroa ja 85 kilpapelaajaa. Ja mikä tärkeintä, 98 % tapahtumaan osallistujista haluaisi tapahtuman toistuvan myös jatkossa. Järjestämiseen osallistuneet opiskelijat saivat tästä käytännönläheisestä projektista opintosuoritukset. Tapahtuma toteutettiin osana MINT -hanketta, jonka tavoite on edistää Etelä-Karjalan pienten kuntien innovaatio ja kokeiluekosysteemin kehittymistä sekä uusien kokeilumestareiden syntymistä.

Bonehill Gaming-tapahtumassa riitti vilskettä (kuva: Erno Salmela).

Bonehill Gaming-tapahtumassa riitti vilskettä (kuva: Erno Salmela).

----

Kaiken kaikkiaan järjestäjät, pelaajat ja yleisö olivat erittäin tyytyväisiä tapahtumaan. Tunnelma oli erinomainen ja jännitystäkin piisasi – ja jätti nälkää seuraavaan tapahtumaan. Tapahtuma houkutteli paikalle nuorten lisäksi myös paljon lapsiperheitä. Myös jatkoa on luvassa niin Luumäellä kuin muuallakin Etelä-Karjalassa. Nimittäin Luumäen tapahtumasta oppineena suunnitelmissa on vuodeksi 2021 tapahtumakiertue, jonka aikana järjestetään pelitapahtuma vähintään viidessä Etelä-Karjalan kunnassa. Samalla etsitään eri e-urheilulajeissa aluemestareita. Siis lisää tapahtumia, lisää pelattavaa, lisää kivaa. E-urheilusta tehdään koko Etelä-Karjalan juttu. Opiskelijat tulevat olemaan myös kiertueen järjestämisessä tärkeässä roolissa. Kirjoittaja: Erno Salmela

Käy lukemassa koko artikkeli osoitteessa: https://www.saimia.fi/suunta/bonehill-gaming-kokemuksellista-projektioppimista-e-urheilusta/

Artikkeli julkaistu Suunta verkkolehdessä 3.6.2020